თავისუფალი გაკვეთილები

..მკითხველთა კლუბი"

ლომიძე მარეხი
7,8
წიგნიერება
Free lesson title სსიპ - ახალციხის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჭაჭარაქის საჯარო სკოლა



ჩვენმა სკოლამ წიგნიერების მიმართულებით აირჩია კატეგორია "მკითხველთა კლუბი". პროექტში ჩაერთო VII-VIII კლასის ყველა მოსწავლე. კურსი ითვალისწინებს წიგნიერების, ტექსტის გაგება-გააზრებისა და კრიტიკული აზროვნების უნარების განვითარებას. პროექტის ფარგლებში შესასწავლად შევარჩიეთ დიდი ქართველი შემოქმედის ვაჟა-ფშაველას ნაწარმოებები.ქართული .მოსწავლეები გაკვეთილებზე წაიკითხავენ შერჩეულ ნაწარმოებებს, იმსჯელებენ წაკითხულის შესახებ,შეადარებენ მე- 20 და 21-ე საუკუნის ყოფა-ცხოვრებას.გაავლებენ პარალელებს წარსულსა და აწმყოს შორის.შეასრულებენ სხვადასხვა საინტერესო და სახალისო აქტივობებს. შექმნიან შთაბეჭდილებების ალბომს.კურსის დასასრულს მოსწავლეები შეაჯამებენ ნასწავლს და გააკეთებენ დასკვნებს.

4

..მკითხველთა კლუბი"

კომენტარი (0)

თქვენი ჯამური შეფასება თავისუფალ გაკვეთილზე

0 ქულა 5 ქულიდან
0% 0% 0% 0% 0%
1 ქულა 2 ქულა 3 ქულა 4 ქულა 5 ქულა

კომენტარები

დაგვიწერეთ თქვენი მოსაზრება


9

გაკვეთილი მეათე-ვაჟა-ფშაველას ლექსი-,,სიტყვა ეული"

მოსწავლეებმა წაიკითხეს ვაჟა-ფშაველას ლექსი,,სიტყვა ეული".ლექსი ვაჟა-ფშაველას  შემოქმედებასეძღვნება. მწერალი ბედნიერია,რომ , მისმა გაზდილმა ერთან ბინა ჰპოვა.ქართველმა ერმა შეიყვარა  ვაჟა-ფშაველას ლექსები.თვითონ პოეტსაც უკვირს,რომ ბეჩავმა, ცრემლით ნაბანმა,თავს მანდილ-ჩამოხეულმა მისმა სიტყვამ წვერს მარგალიტი მოისხა,ტანი ზურმუხტით იფარა და მთელს ქვეყანაზე სხივსა ჰფენს.ესაა პოეტის თავმდაბლობის ნიშანი.ილია ჭავჭავაძემ ვაჟა ფშაველს გენიოსი უწოდა.

9

გაკვეთილი მეცხრე-აჟა-ფშაველას ლექსი„თამარს“.

მოსწავლეებმა წაიკითხეს ვაჟა-ფშაველას ლექსი,,თამარს“..ლექსი  საქართველოს უძლეველ მეფეს ეძღვნება. მწერალი კიდევ ერთხელ შეგვახსენებს ცნობილ სწავლებას:არ დაივიწყო წარსული,შენი წინაპრები..მოსწავლეებმა.დაწერეს თემა: ,,საქართველოს ოქროს ხანა".გაკვეთილის მიზანი იყო მოსწავლეებს შეეფასებინათ თამარის მეფობის მნიშვნელობასაქართველოსა და მთელი საქრისტიანოსათვის..მათ გამოიტანეს დასკვნა:არ დაივიყო წარსული,რადგან მასში შენი მომავლია ჩანერგილი.

9

გაკვეთილი მერვე- ვაჟა-ფშაველას ლექსი„მთა და ბარი“.

მოსწავლეებმა წაიკითხეს ვაჟა-ფშაველას ლექსი„მთა და ბარი“.ლექსი  მთისა და ბარის ერთიანობის საკითხს ეძღვნება. მწერალი კიდევ ერთხელ შეგვახსენებს ცნობილ სწავლებას: იყავ თავმდაბალი, რადგან სიცოცხლით ტკბობა ხშირად გვავიწყებს ჩვენი ყოფის წარმავლობას.მოსწავლეებმა.დაწერეს თემა: ,,რას ნიშნავს -იყო თავმდაბალი".გაკვეთილის მიზანი იყო მოსწავლეებს შეეფასებინათ თავმდაბლობის მნიშვნელობა თითოეული ადამიანისთვის.მათ გამოიტანეს დასკვნა:არასოდეს იამაყო,რადგან ბრძენმა რუსთაველ;მა ბრძანა:ამაყი ბრიყვსა გვიქვიან არაბულისა ენითა-ო".

9

გაკვეთილი მეშვიდე-ვაჟა-ფშაველას,,ვინ არის კაცი?".

მოსწავლეებმა  წაიკითხეს ვაჟა-ფშაველას,,ვინ არის კაცი?".იმსჯელეს კაცობის ვაჟა-ფშაველასეულ კონცეფციაზე.შეადარეს თავიანთი გაგება პოეტისას. ლექსში გადმოცემულ მანკიერი ადამიანის თემას დაუკავშირეს სკოლებში გავრცელებული ბულინგის თემაც. გაკვეთილის მიზანი იყო მოსწავლეები გაცნობოდნენ ვაჟა-ფშაველას შემოქმედებას,გაეანალიზებინათ წაკითხული,გამოეკვეთათ მათთვის მისაღები იდეები,შეედარებინათ წარსული და აწმყო.მოსწავლეებმა მოიყვანეს მაგალითები,რომელთა საფუძველზე გამოიტანეს დასკვნა,რომ კაცი ის არ არის ვინც

 ცხოვრება ვინც გაატარა ჭამაში

და კაცის დანიშნულება
მხოლოდა ჰპოვა ამაში.
9

გაკვეთილი მეექვსე- ვაჟა-ფშაველას ლექსი,,არწივი".

მოსწავლეებმა წაიკითხეს ვაჟა-ფშაველას ლექსი,,არწივი". მოსწავლეებმა სცადეს ვაჟა-ფშაველას განცდების ამოცნობა. პოეტის ოცნებაა,ერთიანი და ძლიერი საქართველო. ადამიანი ფასდება არამარტო აწყმოთი, არამედ თავისი წარსულითაც.  უკვდავია ის, ვინც ქვეყანას არგო, სიკეთე დათესა. მოსწავლეებმა კონკრეტული მაგალითების მოყვანით დაასაბუთებეს თავიანთი დამოკიდებულება სამშობლოსადმი.გაიაზრეს გადატანითი მნიშვნელობით ნათქვამი:

ვაჰ, დედას თქვენსა, ყოვებო,
ცუდ დროს ჩაგიგდავთ ხელადა,
თორო ვნახავდი თქვენს ბუმბულს
გაშლილს, გაფანტულს ველადა!

9

გაკვეთილი მეხუთე:ვაჟა-ფშაველას,,ხმელი წიფელი"

15.06.2017
მოსწავლეებმა წაიკითხეს ვაჟა-ფშაველას,,ხმელი წიფელი". მოსწავლეებმა სცადეს ვაჟა-ფშაველას განცდების ამოცნობა. პოეტის ოცნებაა, ისეთივე სიყვარული ჰქონდეს, როგორც ხმელ წიფელს ჰქონდა, როცა მას ხშირად და თან სიყვარულ;ით იხსენიებენ, ადამიანი ფასდება არამარტო აწყმოთი, არამედ თავისი წარსულითაც.  უკვდავია ის, ვინც ქვეყანას არგო, სიკეთე დათესა. მოსწავლეებმა კონკრეტული მაგალითების მოყვანით დაასაბუთებეს თავიანთი დამოკიდებულება სამშობლოსადმი.განუვითარდებათ მაძიებლის უნარი, ცდილობენ უფრო გაამრავალფეროვნონ შერჩეული თემა სხვადასხვა პოეტთა და პროზაიკოსთა ნააზრევით. მოიძიონ მასალა „ხმელი წიფელი"ს შესახებ.
9

გაკვეთილი მეოთხე: ვაჟა-ფშაველას ლექსი„იას უთხარით ტურფასა“

12.06.2017

მოსწავლეებმა წაიკითხეს ვაჟა-ფშაველას ლექსი„იას უთხარით ტურფასა“.ლექსი ამაოებისა და სიკვდილის უძლეველობის საკითხს ეძღვნება. მწერალი კიდევ ერთხელ შეგვახსენებს ცნობილ სწავლებას: „გახსოვდეს სიკვდილი“, რადგან სიცოცხლით ტკბობა ხშირად გვავიწყებს ჩვენი ყოფის წარმომავლობას. ლექსი მწერალს საყვარელი მეუღლის დაღუპვის გამო დაუწერია.მოსწავლეებმა გაიზიარეს დიდი პოეტის იდეა ბუნების სულიერების შესახებ.დაწერეს თემა: ,,მე და ბუნება".გაკვეთილის მიზანი იყო მოსწავლეებს შეეფასებინათ გასულიერებული ბუნების მნიშვნელობა თითოეული ადამიანისთვის.მათ გამოიტანეს დასკვნა:არასოდეს მოჭრა ტოტი,რომელზეც ზიხარ!გაუფრთხილდი ბუნებას.

9

გაკვეთილი მესამე:ვაჟა-ფშაველას ლექსი ,,რამ შემქმნა ადამიანად"

08.06.2017

მოსწავლეებმა წაიკითხეს ვაჟა-ფშაველას ლექსი ,,რამ შემქმნა ადამიანად".ამ ლექსში პოეტი ნატრობს წვიმად ყოფნას.ვაჟას შემოქმედებაში წვიმა არის წმინდა მსხვერპლი. გაიმართა დისკუსია თემაზე: ,,რაში ხედავს ადამიანად ყოფნის ნაკლს პოეტი და ეთანხმებით თქვენ თუარა მას?"  

9

გაკვეთილი მეორე:ვაჟა-ფშაველას,,შვლის ნუკრის ნაამბობი"

05.06.2017

მოსწავლეებმა წაიკითხეს ვაჟა-ფშაველას,,შვლის ნუკრის ნაამბობი"იმსჯელეს სამყაროს ვაჟასეულ აღქმაზე.გაავლეს პარალელები წინა გაკვეთილსა და ახალს შორის.გაიზიარეს შვლის ნუკრის ტკივილი.დახატეს მწერალი და ნაწარმოების პერსონაჟები.დაწერეს: ,,რა ვიცი ვაჟა-ფშაველას შესახებ".

9

გაკვეთილი პირველი: ვაჟა-ფშაველას,,ის კი არ არის ბიჭობა"

 02.06.2017

მოსწავლეებმა  წაიკითხეს ვაჟა-ფშაველას,,ის კი არ არის ბიჭობა".იმსჯელეს ვაჟკაცობის ვაჟა-ფშაველასეულ კონცეფციაზე.შეადარეს თავიანთი გაგება პოეტისას. ლექსში დაპირისპირებული ორი ხატის – კაცის და არაკაცის თემას დაუკავშირეს სკოლებში გავრცელებული ბულინგის თემაც. გაკვეთილის მიზანი იყო მოსწავლეები გაცნობოდნენ ვაჟა-ფშაველას შემოქმედებას,გაეანალიზებინათ წაკითხული,გამოეკვეთათ მათთვის მისაღები იდეები,შეედარებინათ წარსული და აწმყო.მოსწავლეებმა მოიყვანეს მაგალითები,რომელთა საფუძველზე გამოიტანეს დასკვნა,რომ ვაჟკაცობა არ არის სხვისი დაჩაგვრა,რომ მოძალადე ადამიანი არ არის ვაჟკაცი.ვაჟკაცობაა- მოექცე სხვას ისე,როგორც შენ გინდა,რომ მოგექცნენ.