თავისუფალი გაკვეთილები

მოგზაურობა წიგნის სამყაროში

ეკა კომლაძე
7,8
წიგნიერება
Free lesson title სსიპ - ქარელის მუნიციპალიტეტის სოფელ აბისის საჯარო სკოლა

პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები წაიკითხავენ ერთ ნაწარმოებს (ნოდარ დუმბაძის "მზიანი ღამე"), რომლის საფუძველზე ჩაერთვებიან სხვადასხვა სახალისო აქტივობაში (როლური თამაშები, სცენარის მომზადება და მინი სპექტაკლის დადგმა, ილუსტრაციების გამოფენა, წერილი საყვარელ პერსონაჟს, ინტერვიუ ავტორთან, დებატები, წიგნის რეკლამა და სხვა). აღნიშნული სახალისო აქტივობები გაზრდის მოსწავლეების მოტივაციას. იმუშავებენ როგორც ინდივიდუალურად, ისე ჯგუფურად, რაც საშუალებას მისცემს მაქსიმალურად წარმოაჩინონ თავიანთი შესაძლებლობები, გამოხატონ და დაიცვან საკუთარი მოსაზრებები.

4

მოგზაურობა წიგნის სამყაროში

კომენტარი (0)

თქვენი ჯამური შეფასება თავისუფალ გაკვეთილზე

0 ქულა 5 ქულიდან
0% 0% 0% 0% 0%
1 ქულა 2 ქულა 3 ქულა 4 ქულა 5 ქულა

კომენტარები

დაგვიწერეთ თქვენი მოსაზრება


9

დასკვნითი ღონისძიება.

ბავშვებმა სურვილი გამოთქვეს,  რომ აქტიურად ჩაერთვებიან კიდევ თავისუფალ გაკვეთილებში. 

9

შთაბეჭდილებების ალბომის გაფორმება.

მოსწავლეებმა შეგროვებული შთაბეჭდილებები წაუკითხეს ერთმანეთს და შეიტანეს შთაბეჭდილებების ალბომში.

9

მინისპექტაკლის დადგმა

მზადება მინი-სპექტაკლისათვის აქტიურად მიმდინარეობდა. ბავშვების დიდი სურვილი იყო მათი სპექტაკლი სკოლის დანარჩენ მოსწავლეებსაც ენახათ. გადავწყვიტეთ სკოლის საახალწლო ღონისძიებაზე გავიტანოთ სპექტაკლი.

9

მზადება მინისპექტაკლის დასადგმელად.

მოსწავლეებმა არჩეული პერსონაჟების  როლები ხალისით შეასრულეს. გაიმეორეს, ერთმანეთს ურჩიეს როგორ უფრო საინტერესოდ გამოვიდოდა როლის შესრულება.

9

წიგნის რეკლამირება

მოსწავლეებმა ხალისით მოირგეს მარკეტინგის მენეჯერების როლი და  დაამზადეს ბუკლეტები  წიგნის რეკლამირებისთვის. თითოეული მოსწავლე აქტიურად იყო ჩართული ამ აქტივობაში.

9

ინტერვიუ ავტორთან .

მოსწავლეებმა მოიძიეს ინფორმაცია ავტორის შესახებ. ავირჩიეთ ერთი მოსწავლე , რომელიც იქნებოდა ავტორი (მან ყველაზე მეტი ინფორმაცია მოიძია ნოდარ დუმბაძეზე). კითხვებიც ძალიან საიტერესო დაისვა. 

9

როლური თამაშები.

მოსწავლეებმა აირჩიეს საყვარელი პერსონაჟი და მისი როლი მოირგეს აქტიურად. ყველა ჩაერთო ხალისით. სურდათ, რომ არაფერი გამორჩენოდათ თავიანთ არჩეულ გმირზე- ჟესტი, მიმიკა, წარმოიდგინეს როგორი ხმის ტემბრი ექნებოდა მათ პერსონაჟს. როლების განაწილებამ ხალისიანად ჩაიარა,

9

შთაბეჭდილებები საყვარელ პერსონაჟზე.

მოსწავლეებმა წერილებით, რომლებიც მისწერეს საყვარელ პერსონაჟებს, გამოხატეს თავიანთი შთაბეჭდილებები, წავიკითხეთ კლასში წერილები. მოსწავლეების უმრავლესობამ წერილი თემურს მიწერა. ასევე საინტერესო  და საყვარელ პერსონაჟად "ბატონი შალვა " დაასახელეს, გაიხსენეს წიგნის დახმარებით მისი საუბარი სტუდენტებთან.

9

ნაწარმოების ალტერნატიული დასასრული

მოსწავლეებმა წარმოადგინეს და განვიხილეთ ალტერნატიული დასასრული ნაწარმოებისა. ვიმსჯელეთ, შეარჩიეს  საუკეთესო ვარიატი. მსჯელობის დროს ყველა აქტიური და მხიარული იყო.

9

წაკითხულის გააზრება

მოსწავლეები დავყავი ჯგუფებად, თითოეულ ჯგუფს წასაკითხად მივეცი სხვადასხვა თავი, დავნიშნე დრო და დავავალე შეესრულებინათ წაკითხული ტექსტის გააზრება. მოსწავლეებმა წარმატებით გაართვეს თავი აღნიშნულ დავალებას.

9

საყვარელი პერსონაჟი

მოსწავლეები გატაცებით საუბრობენ, მსჯელობენ, იცავენ მათთვის საყვარელი პერსონაჟის გადაწყვეტილებებს, საუბრობენ პერსონაჟის ფრაზებით და ბაძავენ კიდეც მას (მაგალითად, თემურს).

9

ნაწარმოების ალტერნატიული დასასრული

მოსწავლეებმა წარმოადგინეს და განიხილეს ნაწარმოების ალტერნატიული დასასრული, შეარჩიეს საუკეთესო დასასრული და წაიკითხეს.

9

ინფორმაციის მოძიება ავტორის შესახებ

გამოვიყენეთ სასკოლო წიგნები, ინტერნეტი, სკოლის ბიბლიოთეკა და მნიშვნელოვანი ინფორმაცია შევაგროვეთ ნოდარ დუმბაძეზე. ბავშვებმა უფრო კარგად გაიცნეს ავტორი და სურვილი გამოთქვეს მისი სხვა ნაწარმოებებიც წაეკითხათ. განსაკუთრებით მოეწონათ ავტორის იუმორისტული თავგადასავლები.
9

დისკუსია

დისკუსია (რა გავიგე? რა მომეწონა/არ მომეწონა? რას შევცვლიდი?) სადისკუსიოდ გამოვიყენეთ ნაწარმოების ერთ-ერთი თავი "დედა".

9

წერილები პერსონაჟებს

მოსწავლეებმა შეარჩიეს მათთვის განსაკუთრებით საყვარელი პერსონაჟი და მისწერეს წერილები, ჩადეს კონვერტში, აღნიშნეს ადრესატი და ადრესანტი (გაიხსენეს საქმიანი ქაღალდების შედგენა).
9

დადებითი და უარყოფითი პერსონაჟები

T-სქემის გამოყენებით მოსწავლეებმა ჩამოწერეს დადებითი და უარყოფითი პერსონაჟები და იმსჯელეს მათ დადებით და უარყოფით თვისებებზე. აღნიშნეს ეპოქის როლის მნიშვნელობა ადამიანების ხასიათსა და თვისებებზე.

9

კროსვორდის მომზადება

კროსვორდის შესადგენად ბავშვებმა აირჩიეს წიგნის სათაური "მზიანი ღამე", ჩაწერეს ჰორიზონტალურ სვეტში და ნაწარმოების პერსონაჟთა სახელებით შეავსეს ცარიელი უჯრები.

9

ალბომის მომზადება

ალბომის მომზადებისას, კითხვის პარალელურად მოსწავლეებს შეაქვთ ყველა ის ინფორმაცია, რასაც წაკითხული წიგნის მიხედვით ადგენენ (დასამახსოვრებელი ფრაზები, წერილები საყვარელ გმირებს).

9

დასამახსოვრებელი ფრაზები

მოსწავლეებმა მოძებნეს მოცემულ ტექსტში მათთვის საინტერესო და დასამახსოვრებელი ფრაზები, ანდაზები, მხატვრული ხერხები, ფრაზეოლოგიზმები, იმსჯელეს და გამოთქვეს სურვილი მათ დამახსოვრებაზე.

9

დებატები

მოსწავლეებმა დებატები გამართეს პერსონაჟებზე: თავერაზე, თემურსა და აბიბოზე, იმსჯელეს ერთგულებასა და ღალატზე.

9

პერსონაჟების რუკის შექმნა

მოსწავლეებმა მოცემულ თავში მოძებნეს მათთვის საინტერესო პერსონაჟი, დაახასიათეს, ისაუბრეს მის გამორჩეულ თვისებებზე.