გაკვეთილი 7
მხატვარი: ციკლები
გაკვეთილის მსვლელობისა მხატვართან დაბრუნებით, მოსწავლეები სწავლობენ ინსტრუქციათა მარტივი მიმდევრობების ციკლებში მოქცევას და უფრო რთული გამოსახულებების შექმნას.
მოსწავლეები თვლიან, თუ რამდენჯერ უნდა გამეორდეს აქტივობა და მის ციკლად წარმოდგენა, ფიგურის უმცირეს, განმეორებით ნაწილებად დაშლას სწავლობენ. ისეთ პროგრამას ქმნიან, რომელიც რთულ ფიგურებს მარტივი თანმიმდევრობების გამეორებით ხატავს
დავასახელეთ მარტივი ფიგურა. ყურადღება გავამახვილეთ ერთნაირი გვერდებისა და კუთხეების მქონე ფიგურებზე. ყოველი ფიგურისთვის დავსვით კითხვა: როგორ აუხსნიდით ვინმეს, როგორ დახატოს ეს ფიგურა? როგორ დახატავდით მას ციკლის გამოყენებით?
განვახორციელეთ აქტივობა: მხატვარი: ციკლები. ასლგადამღები მანქანა. მივეცით სტუდენტებს ქაღალდის ორი ფურცელი. ვუთხარით, რომ ერთ ფურცელზე დახატონ ფიგურა თანაბარი გვერდებითა და კუთხეებით. მეორე ფურცელზე ციკლების მეშვეობით დაწერონ ამ ფიგურის ასლის შესაქმნელი ინსტრუქციები. გავცვალეთ ინსტრუქციის ფურცლები და შევეცადეთ ფიგურის მხოლოდ მოცემული ინსტრუქციებით დახატვა. შევძელით მხოლოდ ინსტრუქციის წაკითხვით გამოგვეცნო რა ფიგურა დაიხატება?