თავისუფალი გაკვეთილები

„სახვითი ხელოვნება, არქიტექტურა და მატერიალური კულტურა.“

ინგა ქებულაძე
7,8
ხელოვნება
Free lesson title სსიპ - წყალტუბოს მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვიტირის საჯარო სკოლა

პროექტის მიზანია მოსწავლეებს გააცნოს კულტურული მემკვიდრეობის რაობა, მისი არსი და მნიშვნელობა; კულტურული მემკვიდრეობისადმი და კერძოდ ხელოვნების ნიმუშებისადმი ინტერესი სხვადასხვა ეპოქებში და სიძველეების შეგროვების ტრადიციები მსოფლიოსა და საქართველოში; ქართული კულტურული მემკვიდრეობის და ხელოვნების ძეგლების მკვლევარი ქართველი და უცხოელი მეცნიერები და მათი ღვაწლი ეროვნული სიძველეების შეგროვებასა და შესწავლაში; ხელოვნების ძეგლები და მათი კვლევის თანამედროვე მდგომარეობა საქართველოში; კულტურული მემკვიდრეობის სახეები და სფეროები; ძეგლთა დაცვისა და მართვის პრინციპები  და ხელოვნების ფასეულობათა მოვლა–პატრონობის საფეხურები; კულტურული მეკვიდრეობის  ძეგლთა გამოყენება რეგიონში ტურიზმისა და სოციალურ–ეკონომიკური განვითარებისათვის. პროექტის მიზანია ასევე მოსწავლეებს გააცნოს საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლები უძველესი დროიდან შუა საუკუნეების ჩათვლით: საერო, საკულტო და საფორტიფიკაციო არქიტექტურა, ლითონის პლასტიკა (ოქრომჭედლობა), გლიპტიკა, რელიეფური ქანდაკება, ფრესკული მხატვრობა, მოზაიკა და ა. შ.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

4

„სახვითი ხელოვნება, არქიტექტურა და მატერიალური კულტურა.“

კომენტარი (0)

თქვენი ჯამური შეფასება თავისუფალ გაკვეთილზე

0 ქულა 5 ქულიდან
0% 0% 0% 0% 0%
1 ქულა 2 ქულა 3 ქულა 4 ქულა 5 ქულა

კომენტარები

დაგვიწერეთ თქვენი მოსაზრება


9

მოზაიკის შექმნის ხელოვნება

მოზაიკა არის სახვითი ხელოვნების ერთერთი უძველესი მიმართულება, რომელიც შეიქმნა უძველეს ეპოქაში. მოზაიკა არის კენჭებისაგან შექმნილი კომპოზიცია, რომელსაც ქმნიდნენ: შუამდინარეთში, ძველ რომში, საბერძნეთში, კრეტა-მიკენში, საქართველოში. ძირითადად იყენებენ სმალტის კუბურებს, რომელიც ზოგჯერ არის მოოქროვილი. მოზაიკამ ძალიან დიდი მნიშვნელობა შეიძინა ქრისტიანულ ეპოქაში. საინტერესოა ბიზანტიური მოზაიკა, რომელიც თავისი შთამბეჭდავი ვიზუალით დღემდე ყველას ანცვიფრებს. საქართველო ცნობილია გელათის მოზაიკით, რომელიც წარმოდგენილია მთავარი ტაძრის კონქაში. ცენტრალური ფიგურა არის ღვთისმშობელი, რომლის წიაღში არის ყრმა იესო და კომპოზიციას აგვირგვინებს მთავარანგელოზები მიქაელი და გაბრიელი.

9

2017-02-13

გაკვეთილის პროცესში  მოსწავლეები  ეცნობიან კულტურული მემკვიდრეობის სახეებსა და სფეროებს; კულტურული მეკვიდრეობის  ძეგლთა გამოყენებას რეგიონში ტურიზმისა და სოციალურ–ეკონომიკური განვითარებისათვის. გაკეთილის მიზანია ასევე მოსწავლეებს გააცნოს საქართველოს  მატერიალური  და  არამატერიალური,   ბუნებრივი  მემკვიდრეობის ძეგლები უძველესი დროიდან შუა საუკუნეების ჩათვლით (ნაგებობები,  ქანდაკებები,  ხელნაწერი  წიგნები,  მხატვრობის  ნიმუშები; ზეპირსიტყვიერი  ტრადიციები,  ხალხური  მუსიკა  და  ცეკვები,  სახალხო  სანახაობები,   რელიგიური  ცერემონიები,  ხელოსნობის  ტრადიციები; თვითნაბადი  სილამაზის  ლანდშაფტები,   ნაკრძალები,  საზღვაო  პარკები,  მღვიმეები),  მათი  განთავსების  ადგილები (სახვადასხვა  პროფილის  მუზეუმები,   არქივები,  ბიბილიოთეკები,  სამცნიერო  ცენტრები);  მოსწავლები  მიმართავენ  იმპროვიზებულ   თამაშს (უცხოელ  ტურისტებთან  შეხვედრა)

9

2017-02-06

გაკვეთილის  პროცესში  მოსწავლეებს გაეცვნენ კულტურული მემკვიდრეობის რაობას, მისი არსსა და მნიშვნელობას,  ტერმინ  „კულტურის“ ისტორიას; გაკვეთილის  ფორმატის  ფარგლებში   მოსწავლეები  ინტერაქტიული  მეთოდის  გამოყენებით  მსჯელობენ,  რომ  ცივილიზაცია,  კულტურის  განვითარების  ერთ–ერთი  ეტაპია,  რომ  ის გარემომცველ  სამყაროსთან,  მათ  შორის  ადამიანებთან  ურთიერთობის  კონკრეტული  შედეგია.  ასევე   მათთვის  აშკარაა ის  მოვლენა,  რომ   მემკვიდრეობას  წარმოადგენს  ყველაფერი  ის,  რაც  წინა  თაობებისგან  მემკვიდრეობით  გვერგო, რომ  მემკვიდრეობა  არის  კავშირი  წარსულსა  და  მომავალს  შორის.  კულტურული  მემკვიდრეობის   პოპულარიზაციისათვის  დიდი  მნიშვნელობა  აქვს  სწორად  დაგეგმილ   ტურიზმის  განვითარებასა    და  სწორად  დაგეგმილ  ტურისტულ  მარშრუტებს.  სლაიდშოუს  საშუალებით  მასწავლებელი  სთავაზობს  მოსწავლეებს  მაგალითისათვის   სამეგრელოს  კულტურული  მემკვიდრეობის  გაცნობას,  რასსაც  ისინი  დიდი  ინტერესით  აკვირდებიან.