თავისუფალი გაკვეთილები

ჰარი პოტერის ძიებაში

კახაბერ ჩაკვეტაძე
7,8
წიგნიერება
Free lesson title სსიპ - წყალტუბოს მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვიტირის საჯარო სკოლა

მოზარდების წიგნიერების დონე მსოფლიო თანამედროვეობის ერთ ერთი უმნიშვნელოვანესი პრობლემაა. ამის ერთ ერთი გამომწვევი მიზეზი კომპიუტერის დიდი დოზით დამკვიდრებაა ჩვენს ყოველდღიურ ყოფაში, რამაც გარკვეულწილად გაანელა ინტერესი წიგნის მიმართ. კომპიუტერი და საძიები სისტემებით მოძიებული მასალა დღეს რა თქმა უნდა ერთ ერთი მნიშვნელოვაი კომპონენტია, მაგრამ ვფიქრობ კომპიუტერი უწიგნობით გაჩენილ სიცარიელეს ვერავითარ შემთვევაში ვერ ამოავსებს და საჭიროა მოსწავლეები კვლავ ეზიარონ კითხვით გამოწვეულ სიხარულს.
ჩვენი პროექტის მიზანია წიგნიერების განვითარებაზე ზრუნვა მოზრდილებში (13-14  წლის ასაკის მოსწავლეებში). პროექტის განსახორციელებლად ავირჩიეთ თავისუფალი დასწრება ე.წ. გაკვეთილებზე, რომელიც აღნიშნული აქტივობის განხორციელების დროს დაიგეგმება და განხორციელდება.
პროქტის მიზანი და მოსალოდნელი შედეგია მოსწავლეებს გამოუმუშავდეთ ცოდნა, უნარები და დამოკიდებულებები, რათა ეფექტურად გამოიყენონ ენა, როგორც სწავლის პროცესში, ასევე ზოგადად კომუნიკაციის დროს. აგრეთვე, მოსწავლეებს განუვითარდებათ  დებატების, ლოგიკური აზროვნების, არგუმენტირებული მსჯელობის და გუნდური მუშაობის უნარები.
ამ კონკრეტულ შემთხვევაში ჩვენ ავირჩიეთ ინგლისელი მწერლის ჯოან როულინგის გახმაურებული რომანი, პირველი წიგნი ჰარი პოტერის რომანების სერიაში: „ჰარი პოტერი და ფილოსოფიური ქვა“. რადგან ამ რომანში ჰარი არის დაახლოებით 11 წლის, ვფიქრობ იგი დააინტერესებს 13-14 წლის მოზარდებს.
პროექტის ფარგლებში დაგეგმილი აქტივობები პირობითად გაყოფილი გვაქვს 3 ნაწილად.
პირველ ნაწილში დაგეგმილი გვაქვს ნაწარმოების ჯგუფური წაკითხვა და განხილვა.( 2017 წლის თებერვალი- აპრილი)
მეორე ნაწილში ვნახავთ რეჟისორ კრის კოლუმბუსის ფილმს: „ჰარი პოტერი და ფილოსოფიური ქვა“.მოვაწყობთ ფილმის განხილვას, აგრეთვე  დისკუსიას: ფილმი თუ ნაწარმოები? ( აპრილი)
მესამე ნაწილში ჩვენი წარმოდგენით მოვახდენთ ნაწარმოების ზოგიერთი ფრაგმენტის სცენოგრაფიას, ასევე გარკვეული ნაწილების ინგლისურ ენაზე წარმოდგენას. ( შესაძლებლობის ფარგლებში) (მაისი)
რატომ მანდამაინც ჰარი პოტერი?
ვიცით რომ ჰარი პოტერის სერია შედგება 8 რომანისაგან. ჩვენ განვიხილავთ მხოლოდ პირველს. ვფიქრობ, ამის შემდეგ მოსწავლეებს გაუჩნდებათ მოტივაცია, რათა წაიკითხონ, გაარჩიონ ჰარი პოტერის დანარჩენი რომანები. 
1. მასწავლებლის მიერ ზოგადი მიმოხილვა პროექტის და ინგლისელი მწერლის ჯოან როულინგის გახმაურებული რომანის, პირველი წიგნის ჰარი პოტერის რომანების სერიაში: „ჰარი პოტერი და ფილოსოფიური ქვა“ ნაწარმოების შესახებ.
2. ნაწარმოების საჯარო წაკითხვა-დებატები-ილუსტრაციების შექმნა  ( 12 საათი. საჯარო კითხვაში მონაწილეობას მიიღებენ, როგორც მოსწავლეები, ისე მოწვეული სტუმრები)
3. რეჟისორ კრის კოლუმბუსის ფილმის: „ჰარი პოტერი და ფილოსოფიური ქვა“- ჩვენება ( 2 საათი)
4. დისკუსია: „წიგნი თუ ფილმი?
5. წერილები საყვარელ პერსონაჟებს...
6. მინი სპექტაკლების გათამაშება.( 2 საათი)
7. დასკვნითი ღონისძიება (ილუსტრაციების, ალბომების გამოფენა; შთაბეჭდილებების გამოხატვა;)
 
 
 
4

ჰარი პოტერის ძიებაში

კომენტარი (0)

თქვენი ჯამური შეფასება თავისუფალ გაკვეთილზე

0 ქულა 5 ქულიდან
0% 0% 0% 0% 0%
1 ქულა 2 ქულა 3 ქულა 4 ქულა 5 ქულა

კომენტარები

დაგვიწერეთ თქვენი მოსაზრება


9

წიგნი ფილოსოფიური ქვის წაკითხვა და განხილვა

კვლავ გრძელდება თავისუფალი გაკვეთილების მეორე ციკლი-წიგნიერების მიმართულებით. ჰარი პოტერი და ფილოსოფიური ქვის წაკითხვის შემდეგ გადავედით წიგნის განხილვაზე, სხვადასხვა თემატური ნახატების შექმნაზე და სხვა

9

2017-03-21

ეს შეხვდრა უჩვეულოდ დაიწყო. თავისუფალი გაკვეთილის მონაწილე მოსწავლეებმა ნინო ჩაკვეტაძემ და ეკა ჭეიშვილმა წარმოადგინეს მათ მიერ შექმნილი პოსტერი ჰარი პოტერის შესახაებ.მოსწავლეების პრეზენტაციამ დიდი მოწონება დაიმსახურება თანატოლებში.სხვადასხვა აქტივობების განხორციელების შემდეგ მოსწავლეებმა გადაწყვიტეს, რომ უკვე მომავალ გაკვეთილზე თვითონ იყვნენ მენტორები.ჩაატარეს არჩევნები და აირჩიეს ორი მენტორი: გოგიტა დოგუზოვი და ნინო ჯიქია, რომლებიც თვითონ დაგეგმავენ სხვადასხვა აქტივობებს და განახორციელებენ მომავალ შეხვედრაზე.

9

2017-03-07

განსაკუთრებით საინტერესო, მხიარული და შთამბეჭდავი იყო ეს შეხვედრა. ამ დღეს მოსწავლეებმა მენტორთან ერთად წაიკითხეს ნაწარმოების ის მონაკვეთი, სადაც აღწერილი იყო ჰარის დაბადების დღე. მოსწავლეებმა როლური თამაშით შეძლებისდაგვარად გააცოცხლეს ეს ეპოზოდი და ერთგვარად დაბადების დღეც გადაუხადეს ჰარის, ტორტით, ფოიერვერკით და მოწვეული სტუმრებით. ასევე მოსწავლეებმა შექმნეს საინტერესო პოსტერები, მისალოცი ბარათები და გააკეთეს საინტერესო პრეზენტაციები.

9

2017-02-28

ეს შეხვედრა გაანსაკუთრებით საინტერესო იყო, რადგან მოსწავლეებს და მენტორს მოწვეული ყავდათ X კლასის გამორჩეული მოსწავლე თამარ სურგულაძე, რომელიც გამოირჩევა ჰარი პოტერის განსაკუთრებული სიყვარულით და მის შესახებ  ყველა წიგნი წაკითხული აქვს.მან მოსწავლეებს წაუკითხა გარკვეული მონაკვეთი ნაწარმოებიდან და საინტერესოდ უპასუხა მოსწავლეების უამრავ შეკითხვას. ბოლო გაიმართა საინტერესო დისკუსია. ( დეიდა პეტუნიას უნდა ეთქვა თუ არა სიმართლე პატარა ჰარისთვის?)

9

2017-02-21

მომდევნო ორი გაკვეთილის დროს  გაკვეთილის მენტორმა და მოსწავლეებმა გააგრძელეს ნაწარმოების კითხვა. გაიმართა საინტერესო დისკუსია. ამავე დროს მოსწავლეებმა შექმნეს საინტერესო ნახატები, რომელიც ეხებოდა  ჰარი პოტერის ისტორიას. გააკეთეს ძალიან საინტერესო და ამავე დროს, მხიარული პრეზენტაციები.მენტორის განმარტებით, ეს აქტივობა დაეხმარება მოსწავლეებს წარმოსახვითი უნარების განვითარებაში. აგრეთვე განუვითარდებათ  ჯგუფური მუშაობის უნარები.

9

2017-02-07

საინტერესოდ დაიწყო შეხვედრა. პროექტის მენტორმა კახაბერ ჩაკვეტაძემ მონაწილეებს გააცნო საქართველოს პარლამენტის, წყალტუბოს მუნიციპალიტეტის მაჟორიტარი დეპუტატის ბატონი ცოტნე ზურაბიანის ინიციატივა, რომ მასაც სურს ჩაერთოს თავისუფალი გაკვეთილის მიმდინარეობაში და ბავშვებთან ერთად  მიიღოს მონაწილეობა საჯარო კითხვაში.

მოკლე მიმოხილვის შემდეგ, მენტორმა კახაბერ ჩაკვეტაძემ დაიწო ინგლისელი მწერლის ჯოან როულინგის გახმაურებული რომანის პირველი წიგნის ჰარი პოტერის რომანების სერიაში: „ჰარი პოტერი და ფილოსოფიური ქვა“ კითხვა. იგი კითხვის დროს იყენებდა პაუზებით,ინტონაციებით და კომენტირებით კითხვას.

პირველი თავის წაკითხვის შემდეგ გაიმართა საინტერესო დისკუსია, სადაც მოსწავლეებმა მკაფიოდ,საინტერესოდ ჩამოაყალიბეს თავიანთი შეხედულებები ნაწარმოების ამ თავში განვითარებული მოვლენების ირგვლივ.

9

2017-02-02

თავისუფალი გაკვეთილის „ჰარის ძიებაში“ პრეზენტაცია

მასწავლებელმა კახაბერ ჩაკვეტაძემ მოსწავლეებს გააცნო თავისუფალი გაკვეთილების სპეციფიკა, პროექტის მიზნები, ამოცანები, განსახორციელებელი აქტივობები, მეთოდოლოგია და სხვა. მონაწილეებთან ერთად შეადგინეს მოლოდინის ხე და გააკეთეს საინტერესო პრეზენტაცია.

მოსწავლეებს ასევე მიმართა სკოლის დირექტორმა ბატონმა ალექსანდრე ნიქაბაძემ, რომელმაც მიმოიხილა თავისუფალი გაკვეთილის არსი, მიზანი და წარმატება უსურვა პროექტის მონაწილეებს.

„ჰარის ძიებაში“- თავისუფალი გაკვეთილი ჩატარადება ყოველ სამშაბათს და გაგრძელდება 1 აკადემიური საათის განმავლობაში.